9.06.2008

Empati

Sempati ve empati kelimeleri artık bana sadece çamaşır sepetini çağrıştırıyor. Nihayetinde hala sevimli geliyor yani. Ama geçenlerde duydum bir yerde, günümüzde insan sadece kendisiyle empati kurabiliyor diye. Vay be dedim. Çamaşır sepeti dolusu empatiye sempatim var gibi anlamsız bir cümle daha ne kadar uzatılabilir ki derken aklıma yazacak yeni bir konu geldi.
Şanslıyım ben. Gerçekten şans koruması altında olduğuma inanırım. Kim ittiyse beni kendi dengesini kaybedip düşer mesela. Ya da kim saklandıysa benden üstüne çevirir herkes spot ışıklarını.
Şanslının ötesinde geçen günlerde o kadar özel ve güzel bir şey yaşadım ki....
Yine sepet dolusu sempati duyduğum ve sevdiğim insanlar bana şöyle dedi
Ayağında siyah oje olayım- Odanda pervane olalım- Rejiminde iki üç yaprak kıvırcık olalım- Bahçende sardunya olalım....
Vay be dedim. Ummadık taş baş yararken başımı yaslayacak ne çok gizli dostum varmış... Heyt be. Sırtım yere gelmez benim. Gelse de kireçlenme var ya, çok yatmam soğukta:)

2 Yorum:

funda dedi ki...

alemsiniz sardunya akşam akşam ne iyi geldiniz :) şimdi ben de empati yapsam da kendimi sizin yerinize koysam ne eğlenceli bişiy olurdu...hiç durmıyım dimi...sevgiler....

esininbebekleri dedi ki...

acaba hala o enteresan ismimlemi yorum yazıyorum bilmiyorum:)

bu siir geldi aklima,
okumaktan hic bıkmadigim asaf,
benden guzel anlatir her doogru bildigimi..


KORKU

Aldanacaksan sevgilerinde, sâf sevgilerinde
İnsanların yalancı gurularına..
Kalacaksan parlak sözlerin etkisinde,
Kelimelerinle onlara kapılacaksan,
Yaşama!

Oyun yapıp oynarlar seni
Geceleri aralarında.
Şarkı yapıp söylerler dostlarına,
Roman gibi okurlar boş zamanlarında.
Masal yapıp anlatırlar çocuklarına.

Aldanacaksan gecelerinde, kara gecelerinde
Aydınlık dünyaların şen insanlarına.
Yanılıp içini açacaksan,
Derdini gizlemeden durmayacaksan,
Yaşama!

Saklarlar dinlediklerini
En zayıf zamanında vurular seni.
Uyduramazsan fikirlerine
Başıboş hareketlerini
Defe koyup çalarlar seni.

Özdemir Asaf