24.01.2012

Bu kış

Özel bir kış benim için bu kış. Sanırım büyüyorum. Büyümek pek iddialı aslında. Zamanın geçtiğini farkediyorum diyelim. Yok bu da olmadı. Kendimi deşmeyi bırakıp farkıma varmaya başladım. Gözlemci konumuna geçme çalışmaları yapıyorum. Bir adım geri atarak herşeye yine/yeniden çocuk gözüyle görmeye çalışıyorum. Şaşırmayı hatırladım. Bunları yapabilmek için de modern zamanların süslü ve müzikli, bir o kadar da albenili şıngırtılarından uzak durmaya çalışıyorum. Bu yolun sonunun nereye çıkacağını aslında içimden biliyorum, hissediyorum ama kimseye söylememeye çalışıyorum. Daha doğrusu söylememin de bir anlamı, faydası olmayacağını düşünüyorum.

Attığım her adımda meditasyon çalışmaları yapıyorum. Medite olmak aslında bana göre yaptıklarımdan farklı bir eylem değil. Sadece bir ruh hali değişikliği. İşyerinde masamdan kalkıp su almak için mutfağa gideceğim diyelim. Koridorda adım atarken her adımımı yaşayarak atıyorum. Doğal olarak tüm hareketlerim yavaşladı ama sanki böyle zamanım herşeye daha çok yetiyor. İçimdeki gözlemciye nefes aldırmaya çalışıyorum. bunun için de her boşa düştüğümde nefes alıp vermeye odaklanıyorum.

Çok değil bundan birkaç yıl önce gülüp geçtiğim şeylerdi. Demek ki hazır değildim. Şimdi senkronisite denilen şeyin allahını yaşıyorum. Ne istersem karşıma o çıkıyor. Neyi istersem onu yaşıyorum. O yüzden artık gözümde değeri kalmayan ama eskiden olsa fena olmaz dediklerim hayatıma oluk oluk akıyor. Maddi manevi.

Kuantumdan girip tasavvuftan çıkıyorum. Herşeyi aşkla yaşamaya çalışıyorum. İçimdeki aşkı büyütüyorum.

7 Yorum:

Brajeshwari dedi ki...

:) gülümsedim...

Adsız dedi ki...

bunu nasıl başarmaya başladınız?hayatımın bu döneminde buna çok ihtiyacım var. ne okuyorsunuz ya da bu tekniklere başlayabileceğim kaynağa nerden ulaşabilirim lütfen tavsiye edin?? mercan

Sardunya dedi ki...

Brajeshwari:) Kahve? Bence artık zamanı.

Sardunya dedi ki...

Sevgili Mercan,

minik adımlarla başladım. Bunu büyük bir proje gibi düşünmedim. zaten sürdürdüğüm hayatımda sadece görmek için çaba harcamadığım şeyleri farketmekle başladım. Eckhart Tolle okudum mesela. bilmiyorum İngilizce biliyor musunuz ama eğer biliyorsanız İngilizcesinden okumanızı tavsiye ederim. daha anlaşılır. Biraz Zen ve budizm araştırdım. Biraz tasavvuf. Biraz hinduizm. Herşeyin kesiştiği noktalara daha fazla dikkat ettim. Ama bunu bir kişisel gelişim kursuna yazılmak gibi bi proje olarak algılamadım. Minik adımlarla, gündelik hayatta. Ben istediğiniz sürece sizinle küçük tüyolarımı paylaşabilirim.

Sevgiler

R. Berin Tuncel dedi ki...

Ne güzel. Uyanış. Değişen etrafımız değil bakışımızdır. Böylesi derin tecrübeleri böyle sade ve anlaşılır dille anlatmanız da ayrı bir yeteneğiniz sanırım. Mistik öğretilerin benzer noktalarda kesişmesine şaşmamak gerek. Quantum'un da insanoğlunun da yasalarını koyan kaynağın "bir" olduğuna inanıyorum. Fizik, Tasavvuf ve Psikoloji. Yaşam pınarım. Bunların birlikteliğinden de Transpersonal Psikoloji doğmuş diyorlar. Sevgilerimle...

Sardunya dedi ki...

Hoşgeldiniz,

Hiç duymamıştım transpersonal psikolojiyi. Ne güzel vesile oldunuz. Teşekkür ederim. Araştırıp derinlemesine bakılacak yeni bir şey buldum sayenizde.

R. Berin Tuncel dedi ki...

Yeniden Merhaba,
Teşekkür ederim, malumunuz oldukça hoş buldum her gelen gibi :)

Fizikle aranız nasıl tam kestiremedim ama tüm bu mistik öğretilerle bilim arasında bir paralellik bulan ilginç insanlar var. Demin bakarken aklıma geldi belki o da ilginizi çeker dedim.

Misal, Danah Zohar; http://sibelatasoy.com/?p=3567 burda bir alıntı var.

Bir de şu adam var ki henüz yeni keşfettim kendisini, okumak için biraz büyümeyi bekliyorum. http://en.wikipedia.org/wiki/Fritjof_Capra

Muhabbetle..

Bu arada ben Psikoloji master'ina hazırlanan bir fizikçiyim. Tasavvufseverim.