17.09.2009

Yok, deve.


Dün Numune'de sağlık kuruluna girdim - nihayet. Başhekim her ne kadar vesikalık fotoğraftaki insanın ben olduğuma inanmasa da ve ısrarla gerçekten bu siz misiniz diye sorsa da geçtim sınavdan:) Fakat onca günlük koşturma, ultrasonlar, tahliller, muayeneler, 17 ayrı bölümün ayrı kaşe ve imzasının toplanmasının sonucunda dediler ki: Tamam, biz kurumunuza postayla göndeririz.
O kadar kaba davranıyorlardı ki herkese, dayak yemeden hastane sınırlarından dışarı çıktığıma hala şükrediyorum.
Bugün de işe başlayacağım kurumun il müdürlüğüne gittim. Ordaki kadın memur "aaa, ilk defa siz diyorsunuz postayla göndereceklermiş diye. Diğer tüm arkadaşlarınız elden teslim etti" deyince bir de yalancı durumuna düşer gibi oldum. Zaten gerim gerim gerilmiş durumdayım. Bir form daha vardı doldurmam gereken. Orda doldururken kalem resmen elimde patladı ve sağ parmaklarım siyah mürekkebe bulandı.
Var mı mahsuru dedim postayla göndermelerinin. Yoo dedi kadın. Getirseydiniz elden, ben bugün yazınızı yazardım. Yarın Genel Müdürlükte olurdu. Siz de en kısa sürede işe başlardınız. Ama ben hiç hazır değilim ki diyemedim. Teşekkür edip ayrıldım.
Numune gibi, posta hizmetleri gibi, girdiğim kurum gibi işlemlerde genelde halkın karşısına pürüz çıkaran, hiçbirşeyin işlemediği gibi görünen kurumlarda bir taraftan herşeye rağmen tıkır tıkır işliyor ya herşey... muayeneler oluyor, raporlar veriliyor, mektuplar yerlerine ulaştırılıyor, kağıt işleri tamamlanıyor. Hayret ediyorum. Hayret.
Bilinmezlik kadar beni geren, kaslarımı kasan birşey yoktur. Maşuk da farketmiş olmalı ki ben daha acil durum düğmesine basmadan dedi ki:
Kafana taktığın şeye bak. Uymadığı yerde basarsın istifayı. Şu hayatta o kadar da lüksün olsun. Hem gör bak, beklemediğin yer nasıl güzellik getirecek sana belki. Ast üst ilişkisi belki de en azından vıcıklığı engeller. Babacan bir amirin olur belki. Bilmediğin için böyle olmakta haklısın ama bilmediğin birşey için önyargılı olma.
Tamam dedim. Biraz ayağa kalkar gibi oldu göğsümde oturan deve (fil de derdim ama fil sempatik en azından. Bu düpedüz de-ve).

0 Yorum: