24.11.2010

Azınlık da olsa

Eğer kaldıysa hala - ki kaldığına inanıyorum. Yoksa iki çocuğumu okullara teslim edeyeceğime o yaşa  geldiklerinde vahşi hayvanlar gibi kendi çocuklarımı iki lokmada yerdim. Ama orda bir yerlerde var hala biliyorum.

Sürekli kendini geliştiren, bilgi ve yöntemlerini güncelleyen, öğretmen olmasına rağmen bilgiye olan açlığı susuzluğu geçmemiş, istemediği az gelişmiş yerlerden birine tayini çıkınca kapı kapı torpil aramayan, hem ön sıralara hem de arka sıradakilere eşit davranan ve hatta yeri geldiğinde arka sıradakilere pozitif ayrımcılık yapan, ben velisi değil öğretmeniyim demeyip gerektiğinde akan sümüğünü silmeyi dahi öğreten, hediyeye göre veli seçmeyen, dersten önce hayatı öğreten, hür akıllı, önyargısız, vicdanlı tüm öğretmenlerimin ama önce hayat öğretmenim anneannem ve ilk öğretmenim (hala da her gün öğretmenim) annemi anmadan geçemezdi bugün.

Akıllı sınıflar, akıllı tahtalardan önce aklı ve kalbiyle kendini adamış öğretmenler yetiştirme projesi başlasa keşke.

4 Yorum:

yasemin dedi ki...

tahtanın akıllısını neyleyim öğretmen akılsız olunca?

sardunya, siz üçünüz ne kadar çok benziyorsunuz birbirinize. bu eski fotolarınıza bayılıyorum.

elektra dedi ki...

Sardunya, var var öyle öğretmenler. Buyrun benim deme çiğliğini asla yapmayacağım:P , ama şu an mesai paylaştığım, geçmişte mesai paylaştığım o kadar çok bahsettiğin niteliklerde meslektaşım var ki. zaten iyi ki varlar. yoksa çok da doğru dediğin gibi, çocuklarımızı yememiz lazım okula göndermektense. Teşekkür ederim kendi adıma kutlaman için:)

Adsız dedi ki...

Annemde öğretmen keşke herkes onun gibi olsa.Ama malesef.İlkokul öğretmenimden nefret ediyordum o salak yüzünden hayatımın akışı değişti ama iykide değişmiş.Beslenme saatlerini uzatıp sigara çay keyfi yapıyorlardı.Dediğniz gibi keşke öğretmen olmadan önce o kişiler belli testlere tabii tutulsa.Almanya'da ki sınıf öğretmenimin azmine ve güleryüzüne da aşıktım.Bizlerde ne eksik ne var bilmiyorum.Herkeste bir ego bir saçmalama.Pfff

Adsız dedi ki...

çok güzel fotoğraf , hatırlıyorum :)