4.01.2013

Desidarata

Spam maillerime bakarım ben düzenli olarak. Twitter'da biri beni izlemeye başlamış. Biraz araştırınca websitesine ulaştım. Orda bir şiir yayınlamış. Okudum ve bir süre öyle ekrana baktım kaldım. 1927 yılında yazılmış bir şiir. Ben çok şaşırıyorum insanlıktarihi boyunca herşeyin dönüp dolaşım aynı yerlerde düğümlenmesine. Çünkü normalde, yani böyle eski tarihli birşeyler okumadığımda sanki bizden önce kimse birşey düşünmüyormuş gibi gerzekçe bir kanaatim oluyor. Sonra karşıma iki satır çıkıyor. Sonra da yanağımda tarih babanın sert tokadı.

Şiirden yaptığım alıntının (ki burası beni ekrana donuk donuk bakmamı sağladı) kendimce çevirisi:
Erdemli bir disiplinin ötesinde, kendine karşı kibar ol. Sen de en az ağaçlar ve yıldızlar kadar evrenin bir çocuğusun. Ve sen ister anla ister anlama, evren olması gerektiği gibi katlarını aça aça kendisini gözler önüne seriyor.

Şiirin tamamı için tık

2 Yorum:

Benden Bizden dedi ki...

Ben de öyle düşünüyorum, eski ya onlar, ondan herhalde :) Şiir tokat gibi geldi bana ve ruh halime. Foto da süper. Oraya gidesim var benim. Hem de çokç

tijen miriam dedi ki...

cok guzel beni benden aldi,izniniz olursa paylasabilirmiyim,teskkurler